מדוע צריך גשר

מדוע צריך גשר?

יישור שיניים הוא לא רק עניין אסתטי – הוא גם חיוני לבריאות הפה ולתפקוד תקין של מערכת הלעיסה. בעיות אורתודנטיות כגון שיניים עקומות, רווחים, צפיפות יתר או סגר לא תקין יכולות להשפיע לא רק על מראה השיניים והחיוך, אלא גם על איכות החיים הכללית. במאמר זה נבין מדוע יישור שיניים באמצעות גשר הוא פתרון יעיל, ונבחן את היתרונות הבריאותיים והאסתטיים שלו. כמו כן, נסקור את היתרונות של גשר שקוף (אינויזליין) כאופציה אטרקטיבית.

א. החשיבות של יישור שיניים

בעיות אורתודנטיות והשפעתן על הבריאות והביטחון העצמי שיניים לא מסודרות עלולות לגרום למגוון בעיות, כמו קושי בלעיסה, כאבים במפרקי הלסת. שיניים עקומות או סגר לא תקין יוצרים לחץ לא נכון על השיניים והחניכיים, מה שעלול לגרום לשחיקת יתר, בעיות חניכיים וכאבי ראש. כאשר השיניים מסודרות נכון, הן פועלות בהרמוניה ומקלות על הלעיסה והתפקוד הכללי. יישור שיניים לא רק משפר את תפקוד הלעיסה, אלא גם תורם לשמירה על בריאות החניכיים, שכן קל יותר לשמור על ניקיון שיניים ישרות. בנוסף, חיוך ישר ובריא תורם לשיפור במראה ובביטחון העצמי ובסיכויי יותר גבוהים להצלחה חברתית ומקצועית .

מדוע צריך גשר

ב. למה כדאי לבחור בגשר?

גשר – פתרון יעיל ליישור שיניים גשר ליישור שיניים פועל על ידי הפעלת לחץ מדוד על השיניים כדי להזיז אותן למקום הנכון. כל מטופל מקבל תכנון מותאם אישית למצבו, והגשר מספק פתרון לטווח ארוך המשפר גם את האסתטיקה וגם את התפקוד.

פתרון לבעיות רבות גשר מטפל במגוון רחב של בעיות, כולל שיניים עקומות, רווחים בין השיניים, צפיפות וסגר לא תקין. באמצעות יישור שיניים ניתן לתקן את המנשך (הסגר) ולוודא שהשיניים פועלות בהרמוניה.

תוצאות ארוכות טווח אחד היתרונות הגדולים של גשר הוא התוצאות היציבות והארוכות טווח שהוא מספק. בעזרת תכנון מדויק ומעקב מקצועי, המטופל יכול ליהנות מחיוך יפה ושיניים מסודרות למשך שנים רבות.

ג. גשר שקוף (אינויזליין): יתרונות ייחודיים

אסתטיקה אינויזליין הוא פתרון אורתודנטי כמעט בלתי נראה. המערכת משתמשת בקשתיות שקופות המותאמות אישית, שמאפשרות יישור שיניים בצורה דיסקרטית וללא מבוכה.

נוחות הקשתיות השקופות ניתנות להסרה בקלות בעת אכילה, שתייה וצחצוח שיניים. מתאפשרת שמירה על אורח חיים רגיל ללא הגבלות על תזונה וללא קושי בצחצוח השיניים.

היגיינה בשונה מגשרים קבועים, הקשתיות השקופות אינן פוגעות בהיגיינת הפה, כיוון שהן ניתנות להסרה לצורך ניקוי יסודי. זה מפחית מאד את הסיכון לעששת ולמחלות חניכיים..

נוחות וללא גירויים בניגוד לגשרים מתכתיים, אינויזליין נוח לשימוש ואינו גורם לגירויים או לפציעות בפה. אין צורך לדאוג מפציעות של מרכיבי מתכת כמו קוביות או חוטי שגורמות למטופלים להגיע בבהילות למרפאה לפגישת עזרה ראשונה.

מעקב מדויק אחר התקדמות הטיפול באמצעות הדמיות ממוחשבות מתקדמות, המטופל יכול לראות את התוצאה הצפויה כבר בתחילת הטיפול. המטופל מקבל תמונה ברורה של התהליך והתוצאות הסופיות, גובר הביטחון שלו בטיפול ומתאפשר מעקב אחר התקדמות יישור השיניים.

טיפול קצר הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת טיפול קצר, ולעיתים אף קצר יותר מהטיפול בגשר בשיניים

ד. תהליך יישור השיניים עם אינויזליין

ייעוץ אצל מומחה ליישור שיניים השלב הראשון בתהליך הוא פגישת ייעוץ עם מומחה ליישור שיניים, בעל תעודת מומחה של משרד הבריאות, המופיע כמומחה באתר של האגודה האורתודונטית. המומחה יסרוק את הפה באופן דיגיטלי באמצעות סורק תלת מימד, יבצע בדיקה פה ושיניים מקיפה ויתכנן את הטיפול לפי מצבו האישי של המטופל. התכנון כולל הדמיות ממוחשבות המאפשרות לראות את תוצאת היישור הסופית.

סדרת פלטות שקופות המטופל מקבל סדרת פלטות שקופות להחלפה כל שבוע-שבועיים, כאשר כל אחת מהן מקדמת את השיניים למיקום הרצוי באופן הדרגתי.

ביקורות תקופתיות במהלך הטיפול, המטופל מגיע לביקורות תקופתיות אצל המומחה ליישור שיניים, שבוחן את התקדמות הטיפול, מבצע את ההתאמות הנדרשות ומוודא שהתוצאה היא מיטבית.

שימור התוצאות בסיום הטיפול, כדי למנוע תזוזת שיניים חוזרת, המטופל מקבל פלטת ריטיינר לשימוש בלילה ולעיתים גם קיבוע קבוע.

סיכום

יישור שיניים הוא תהליך חשוב שמשפיע על בריאות הפה ואסתטיקת החיוך. גשר שקוף אינויזליין מציע יתרונות רבים כמו נוחות, אסתטיקה, שמירה על היגיינה וסיכון נמוך מאד לעששת ומחלת חניכיים. מומלץ לפנות לייעוץ אצל מומחה ליישור שיניים לבדיקת האפשרויות המתאימות ביותר עבורך. אנו מזמינים אתכם לפנות למרפאת פרופסור עיני לייעוץ אישי ולבחון את האפשרויות המתאימות עבורכם ליישור שיניים.

למידע נוסף וייעוץ, מומלץ לפנות לפרופ’ שמואל עיני ולצוות המומחים במרפאות. צרו קשר כאן

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן